Yahtzee
Highscore per 8-11-2018:
614 punten door "Speler 1"
Computer highscore per 18-12-2023:
508 punten tegen "Speler 1"
Versie history
3.2 (gamecenter)
- Generieke modules voor games
- facebook en gravatar support
- Avatars worden bij gebruikers getoond
3.1.1
- Teaser a la 'toepen'
- Reclame voor 'toepen' toegevoegd
3.1
- Wijzigingen in navigatie
- Bijhouden highscore van de dag
3.0
- Nieuw design
- Chat niet meer mogelijk tijdens game
- Home knop toegevoegd in game-mode
2.0.7
- Zelfde dobbelstenen is nu per beurt
2.0.6
- Twitterintegratie via twitter api 1.1
2.0.5
- Twitterintegratie (tijdelijk) uitgezet
2.0.3
- Gooi- en score animaties toegevoegd
2.0.1
- Spelen tegen computer met zelfde dobbelstenen
2.0.0 (made in Paris)
- Native single user mode
- Spelen tegen computer
1.8.1
- Home optie in join scherm
1.8.0
- Uitleg toegevoegd
- Multi browser support
- Geoptimaliseerd voor mobile Safari
1.7.0
- Scores worden gepost
- Topscore wordt gepubliceerd
- Extra scherm voor invoer (twitter)naam
1.6.4
- Recente score markering verschijnt soms niet bij correcties (BUG -> FIXED)
1.6.3
- Probleem gefixed met 0-scores die niet gemarkeerd werden
1.6.2
- Probleem gefixed met actieve speler markering tijdens eerste beurt
- Loggen van game synchronisatiecommando's
1.6.1
- Uitleg / versies / Issues op de homepage
1.6.0
- Scores kunnen gecorrigeerd worden tot de eerste worp van de volgende beurt is gedaan
1.5.2
- Publiceren van dobbelsteenanimaties aan niet actieve spelers
- Eerste versie met versie history :)
Wensen en issues kunnen gemeld worden via
mail
twitter
Kies Starten in het hoofdscherm om te beginnen.
In het eerste scherm kan een naam worden ingevoerd. Deze naam wordt in een cookie bewaard en
de volgende keer automatisch aangeboden. Wanneer er geen naam wordt ingevoerd, wordt door het
systeem zelf een naam gegenereerd (b.v. Speler 1). Wanneer een geldige twitteraccount wordt
ingevoerd, worden de spelernaam en avatar zoals deze bij twitter bekend zijn opgehaald
en gebruikt.
In het tweede scherm wordt aangegeven of er een spel wordt 'gehost' of dat er een bestaande
sessie moet worden gezocht.
In een multi-player omgeving is er altijd één van de spelers de host; alle anderen dienen
te joinen. Bij single player wordt er geen sessie gemaakt. Ook bestaat de mogelijkheid
om tegen de computer te spelen, deze zal
dan proberen een zo hoog mogelijke score te halen.
In het 'host' scherm kan een sessienaam worden gekozen. Dit is niet verplicht, wanneer
deze wordt leeggelaten wordt door het systeem automatisch een sessienaaam gegenereerd.
Een sessie kan optioneel worden beveiligd met een wachtwoord, in dat geval kunnen slechts
spelers die het wachtwoord in het 'join'-scherm invoeren meedoen met de sessie. Druk op
'Aanmaken' om de sessie daadwerkelijk te starten.
In het 'join' scherm wordt een overzicht van de beschikbare sessies getoond.
Per sessie worden de sessienaam en het aantal spelers getoond. Wanneer een sessie
is beveiligd, dan wordt dat ook weergegeven. Om deze te joinen dient het juiste
wachtwoord ingevoerd te worden. Een sessie die rood wordt weergegeven is inmiddels
gestart en kan niet meer gejoined worden. Wijzigingen in de beschikbare sessies
worden realtime doorgegeven en zijn direct inzichtelijk.
Het spelersoverzicht scherm is gelijk voor de 'host' en de 'join' spelers.
Alle aangemelde spelers worden getoond. Tevens bestaat de mogelijkheid om chatberichten te sturen.
Alleen de 'host' kan het spel daadwerkelijk starten, de starten knop is bij 'join'-spelers dus niet zichtbaar.
Spel - Bord
Het bord bestaat uit 4 gedeelten.
Bovenin staan de speler avatars. Onder de spelers staan de scores alsmede de
totalen. De kolommen met een lichtgrijze achtergrondkleur geven de actieve speler aan.
De meest recent toegevoegde score wordt vet weergegeven.
Links naast de speler avatars bevindt zich de Gooien knop. Deze is alleen
beschikbaar voor de speler die aan de beurt is. Wanneer een speler zijn
beurt beeindigd heeft, wordt deze automatisch ge-enabled voor de volgende speler.
Spel - Spelen
Bij de eerste worp verschijnen er 5 dobbelstenen. Vóór de tweede en derde worp dient
te worden aangeven welke dobbelstenen vastgehouden moeten worden. Dit kan door op een
dobbelsteen te kliken. Wanneer deze wordt vastgehouden wordt deze naar rechts bewogen.
In plaats van op een dobbelsteen te klikken, kan er ook op één van de score-knoppen
worden geklikt. Het systeem zal dan automatisch de beste dobbelsten vasthouden om een
optimale score te hehalen. Tevens zal bij de vervolgworpen automatisch nieuwe dobbelstenen
worden vastgehouden.
Spel - Scores
Tijdens het spelen wordt door kleurcodes op de score-knoppen aangegeven of de huidige worp een goede
(groen) en redelijke (blauw) score zou opleveren bij deze score. Wanneer de beurt is afgelopen, moet er een score worden gekozen die niet al is gebruikt.
Wanneer een score-knop wordt gekozen, wordt het aantal punten voor deze score
berekend en toegekend. Iedere speler kan zijn laatste score corrigeren totdat de eerste worp van een nieuwe
beurt is gedaan.