Uitleg
Starten
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Aanmaken
Home
Home
Starten
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Home

Yahtzee




Probeer ook eens
• 21'en
• toepen
• touché
• klaverjassen
• rummikub
• zeeslag
• dobat
• vlakkem nieuw!
of kijk op mjogames.nl

Highscore per 8-11-2018:
614 punten door "Speler 1"

Computer highscore per 18-12-2023:
508 punten tegen "Speler 1"
 
Versie history
 
3.2 (gamecenter)
  • Generieke modules voor games
  • facebook en gravatar support
  • Avatars worden bij gebruikers getoond
3.1.1
  • Teaser a la 'toepen'
  • Reclame voor 'toepen' toegevoegd
3.1
  • Wijzigingen in navigatie
  • Bijhouden highscore van de dag
3.0
  • Nieuw design
  • Chat niet meer mogelijk tijdens game
  • Home knop toegevoegd in game-mode
2.0.7
  • Zelfde dobbelstenen is nu per beurt
2.0.6
  • Twitterintegratie via twitter api 1.1
2.0.5
  • Twitterintegratie (tijdelijk) uitgezet
2.0.4
  • Robin contactformulier
2.0.3
  • Gooi- en score animaties toegevoegd
2.0.2
  • Winnaar wordt gemarkeerd
2.0.1
  • Spelen tegen computer met zelfde dobbelstenen
2.0.0 (made in Paris)
  • Native single user mode
  • Spelen tegen computer
1.8.1
  • Home optie in join scherm
1.8.0
  • Uitleg toegevoegd
  • Multi browser support
  • Geoptimaliseerd voor mobile Safari
1.7.0
  • Scores worden gepost
  • Topscore wordt gepubliceerd
  • Extra scherm voor invoer (twitter)naam
1.6.4
  • Recente score markering verschijnt soms niet bij correcties (BUG -> FIXED)
1.6.3
  • Probleem gefixed met 0-scores die niet gemarkeerd werden
1.6.2
  • Probleem gefixed met actieve speler markering tijdens eerste beurt
  • Loggen van game synchronisatiecommando's
1.6.1
  • Uitleg / versies / Issues op de homepage
1.6.0
  • Scores kunnen gecorrigeerd worden tot de eerste worp van de volgende beurt is gedaan
1.5.2
  • Publiceren van dobbelsteenanimaties aan niet actieve spelers
  • Eerste versie met versie history :)


Wensen en issues kunnen gemeld worden via
mail
twitter
Wie ben je:

Je kunt dit op de volgende manieren invoeren:

martin@jongde.nl
gravatar email adres
Martin
Naam zonder avatar
Single player


Tegen de computer


Online multi player
Password:

Sessies:
    Sessie:
    Password:
    Sessie: ?

    Gebruikers:
      Kies Starten in het hoofdscherm om te beginnen.

      In het eerste scherm kan een naam worden ingevoerd. Deze naam wordt in een cookie bewaard en de volgende keer automatisch aangeboden. Wanneer er geen naam wordt ingevoerd, wordt door het systeem zelf een naam gegenereerd (b.v. Speler 1). Wanneer een geldige twitteraccount wordt ingevoerd, worden de spelernaam en avatar zoals deze bij twitter bekend zijn opgehaald en gebruikt.

      In het tweede scherm wordt aangegeven of er een spel wordt 'gehost' of dat er een bestaande sessie moet worden gezocht. In een multi-player omgeving is er altijd één van de spelers de host; alle anderen dienen te joinen. Bij single player wordt er geen sessie gemaakt. Ook bestaat de mogelijkheid om tegen de computer te spelen, deze zal dan proberen een zo hoog mogelijke score te halen.

      In het 'host' scherm kan een sessienaam worden gekozen. Dit is niet verplicht, wanneer deze wordt leeggelaten wordt door het systeem automatisch een sessienaaam gegenereerd. Een sessie kan optioneel worden beveiligd met een wachtwoord, in dat geval kunnen slechts spelers die het wachtwoord in het 'join'-scherm invoeren meedoen met de sessie. Druk op 'Aanmaken' om de sessie daadwerkelijk te starten.

      In het 'join' scherm wordt een overzicht van de beschikbare sessies getoond. Per sessie worden de sessienaam en het aantal spelers getoond. Wanneer een sessie is beveiligd, dan wordt dat ook weergegeven. Om deze te joinen dient het juiste wachtwoord ingevoerd te worden. Een sessie die rood wordt weergegeven is inmiddels gestart en kan niet meer gejoined worden. Wijzigingen in de beschikbare sessies worden realtime doorgegeven en zijn direct inzichtelijk.

      Het spelersoverzicht scherm is gelijk voor de 'host' en de 'join' spelers. Alle aangemelde spelers worden getoond. Tevens bestaat de mogelijkheid om chatberichten te sturen. Alleen de 'host' kan het spel daadwerkelijk starten, de starten knop is bij 'join'-spelers dus niet zichtbaar.

      Spel - Bord

      Het bord bestaat uit 4 gedeelten.

      Bovenin staan de speler avatars. Onder de spelers staan de scores alsmede de totalen. De kolommen met een lichtgrijze achtergrondkleur geven de actieve speler aan. De meest recent toegevoegde score wordt vet weergegeven.

      Links naast de speler avatars bevindt zich de Gooien knop. Deze is alleen beschikbaar voor de speler die aan de beurt is. Wanneer een speler zijn beurt beeindigd heeft, wordt deze automatisch ge-enabled voor de volgende speler.

      Spel - Spelen

      Bij de eerste worp verschijnen er 5 dobbelstenen. Vóór de tweede en derde worp dient te worden aangeven welke dobbelstenen vastgehouden moeten worden. Dit kan door op een dobbelsteen te kliken. Wanneer deze wordt vastgehouden wordt deze naar rechts bewogen. In plaats van op een dobbelsteen te klikken, kan er ook op één van de score-knoppen worden geklikt. Het systeem zal dan automatisch de beste dobbelsten vasthouden om een optimale score te hehalen. Tevens zal bij de vervolgworpen automatisch nieuwe dobbelstenen worden vastgehouden.

      Spel - Scores

      Tijdens het spelen wordt door kleurcodes op de score-knoppen aangegeven of de huidige worp een goede (groen) en redelijke (blauw) score zou opleveren bij deze score. Wanneer de beurt is afgelopen, moet er een score worden gekozen die niet al is gebruikt. Wanneer een score-knop wordt gekozen, wordt het aantal punten voor deze score berekend en toegekend. Iedere speler kan zijn laatste score corrigeren totdat de eerste worp van een nieuwe beurt is gedaan.

      Home
      Sessie:
      Ronde:
      Speler:
      Beurt: