Uitleg
Starten
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Aanmaken
Home
Home
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Volgende
Home
Home

Toepen

 

Probeer ook eens
• yahtzee
• 21'en
• touché
• klaverjassen
• rummikub
• zeeslag
• dobat
• vlakkem nieuw!
of kijk op mjogames.nl

Versie history
 
2.4.2 (dank Fabian, Marcel en Nick)
  • Ondersteuning voor vuile en witte was (automatisch)
2.4.1 (dank Fabian, Marcel en Nick)
  • Bug met pelt opgelost waardoor het spel niet meer blijft 'hangen' wanneer een speler 14 punten heeft
2.4 (dank Ina)
  • 4 plaatjes worden (automatisch) vervangen
  • Kiezen of je "meegaat" met 14 punten bij een tegenstander (pelt)
2.3
  • Kaarten zijn gesorteerd op kleur en van laag naar hoog
  • Beter onderscheid tussen gespeelde en gedisablede kaarten
2.2 (dank Jasper)
  • 4 Speler mode gefixed (kon niet starten)
  • Gespeelde kaarten zijn beter zichtbaar
2.1
  • Computer kan nu zelf (over)toepen
2.0
  • AI mode tegen computer
1.2 (gamecenter)
  • Generieke modules voor games
  • facebook en gravatar support
  • Avatars worden bij gebruikers getoond
1.1
  • De speler na de winnaar begint de nieuwe ronde (dank Koen)
1.0
  • Uitleg inclusief screenshots
0.96
  • Niet boven 15 punten kunnen toepen
  • Als de actieve speler past, moet de volgende speler actief worden.
  • Als er na een toepronde één speler overblijft heeft deze gewonnen
0.95
  • Laatste toeper kan niet toepen
  • Passer kan niet toepen
  • Huidige punten plus toeppunten links onderin
  • Reclame voor 'yahtzee' toegevoegd
0.91
  • Layout met toepcommando's
0.9
  • Support voor total scores
  • Nieuw spel wanneer er een winnaar is
0.8
  • Voorbereid voor total scores ('host' kan deze aanpassen)
  • Layout geoptimaliseerd voor 1-3 spelers
0.7
  • Spelers met 15 punten doen niet meer mee
0.61
  • Verplicht kleur bekennen (clientside)
0.6
  • Winnaar per ronde wordt bepaald
  • Winnaar mag beginnen met volgende ronde
  • Punten worden geturft
0.5
  • Andere spelers kunnen de eerste kaart opgooien
0.4
  • Oude kaarten blijven zichtbaar
0.3
  • Kaarten gooien en tonen
  • Actieve speler markering
0.2
  • Speelveld met 4 spelers
  • Kaarten worden geschud en gedeeld
0.1
  • Initial version


Wensen en issues kunnen gemeld worden via
mail
twitter
Wie ben je:

Je kunt dit op de volgende manieren invoeren:

martin@jongde.nl
gravatar email adres
@MJO65
twitter account
Martin
Naam zonder avatar
Tegen de computer


Online multi player
Password:

Sessies:
    Sessie:
    Password:
    Sessie: ?

    Gebruikers:
      Kies Starten in het hoofdscherm om te beginnen.

      In het eerste scherm kan een naam worden ingevoerd. Deze naam wordt in een cookie bewaard en de volgende keer automatisch aangeboden. Wanneer er geen naam wordt ingevoerd, wordt door het systeem zelf een naam gegenereerd (b.v. Speler 1). Wanneer een geldige twitteraccount wordt ingevoerd, worden de spelernaam en avatar zoals deze bij twitter bekend zijn opgehaald en gebruikt.

      In het tweede scherm wordt aangegeven of er een spel wordt 'gehost' of dat er een bestaande sessie moet worden gezocht. In een multi-player omgeving is er altijd één van de spelers de host; alle anderen dienen te joinen. Later zal de mogelijkheid om tegen de computer te spelen worden toegevoegd.

      In het 'host' scherm kan een sessienaam worden gekozen. Dit is niet verplicht, wanneer deze wordt leeggelaten wordt door het systeem automatisch een sessienaaam gegenereerd. Een sessie kan optioneel worden beveiligd met een wachtwoord, in dat geval kunnen slechts spelers die het wachtwoord in het 'join'-scherm invoeren meedoen met de sessie. Druk op 'Aanmaken' om de sessie daadwerkelijk te starten.

      In het 'join' scherm wordt een overzicht van de beschikbare sessies getoond. Per sessie worden de sessienaam en het aantal spelers getoond. Wanneer een sessie is beveiligd, dan wordt dat ook weergegeven. Om deze te joinen dient het juiste wachtwoord ingevoerd te worden. Een sessie die rood wordt weergegeven is inmiddels gestart en kan niet meer gejoined worden. Wijzigingen in de beschikbare sessies worden realtime doorgegeven en zijn direct inzichtelijk.

      Het spelersoverzicht scherm is gelijk voor de 'host' en de 'join' spelers. Alle aangemelde spelers worden getoond. Tevens bestaat de mogelijkheid om chatberichten te sturen. Alleen de 'host' kan het spel daadwerkelijk starten, mits er minimaal één speler gejoined is. De starten knop is bij 'join'-spelers dus niet zichtbaar.

      De host start het spel.

      Er wordt (ramdom) bepaald wie er mag beginnen en de kaarten worden geschud en geldeeld. Iedere speler ziet zijn eigen kaarten altijd onderin het scherm. De overige spelers zijn zodanig geplaatst dat de volgorde van spelen altijd met de klok mee is. De speler die aan de beurt is, wordt gemarkeerd door zwarte letters, de andere spelers zijn grijs.

      Rechts bovenin staat de totaal score van het spel. De winnaar is de speler die het laatst overblijft, deze krijgt een punt erbij. De host kan deze punten aanpassen om zo sessie te hervattem.

      Rechts onderin staan de punten van de huidige ronde. Wie 15 punten haalt verliest deze ronde en doet niet meer mee

      Stel er zijn 3 spelers en speler 2 mag beginnen, dan zien de respectievelijke spelers hun eigen bord als volgt:

      De speler die aan de beurt is kan op een kaart klikken om deze te spelen. Alle spelers zien de gekozen kaart op het bord verschijnen. De beurt gaat naar de volgende speler en deze moet nu een kaart kiezen. Wanneer deze speler kan 'bekennen' worden alle kaarten van andere kleuren gedisabled.

      Voorbeeld:

      Speler 1 krijgt : ♣7 ♦8 ♥9 ♠10
      Speler 2 krijgt : ♠7 ♥8 ♦9 ♣10
      Speler 3 krijgt : ♣8 ♥7 ♠9 ♦10

      Speler 1 speelt ♣7 en Speler 2 speelt ♣10.
      Speler 3 ziet de gespeelde kaarten en hij kan alleen ♣8 kiezen.

      Wanneer Speler 3 zijn kaart heeft opgegeooid wordt de winnaar bepaald, in dit geval Speler 2.

      Op het bord worden alle kaarten gedimd met uitzondering van de winnaar. Dit wordt bij alle spelers op dezelfde wijze weergegeven.

      Speler 2 is nu aan de beurt om een nieuwe ronde te beginnen. Kaarten die al gespeeld zijn worden gedimd weergegeven en kunnen niet worden gekozen.

      Wanneer Speler 2 een nieuwe kaart opgooit wordt het bord leeggemaakt. De kaarten van de vorige ronde(n) van de andere spelers worden bij deze speler weergegeven.



      Door te toepen wordt het aantal punten in het spel verhoogd. Alle spelers moeten aangeven of ze mee gaan, of dat ze passen. In dat laatste geval krijgen ze het actuele aantal punten erbij. Als je moet kiezen of je meegaat, mag je ook overtoepen. Alle spelers die nog niet zijn meegegaan krijgen dan 2 punten extra erbij als ze megaaan. Je mag niet toepen als je boven de 15 punten zou uitkomen of wanneer je zelf als laatste getoept hebt. In dat geval wordt het toep commando gedimd weergegeven. Links onderin staan het huidige aantal punten en het aantal extra getoepte punten als je meegaat (wanneer er nog niet getoept is staat hier niets).

      Tijdens een "toepronde" hebben de spelersnamen een achtergrondkleur die de status aangeeft.

      Een blauwe speler heeft als laatste getoept

      Een grijze speler heeft nog niets gedaan

      Een rode speler heeft gepast

      Een groene speler gaat mee

      Voorbeeld: alle 4 speler hebben 10 punten.

      Speler 2 toept. Speler 3 toept over. Speler 1 gaat mee (dus voor 3 punten). Speler 2 toept over. Speler 4 toept over. Speler 2 gaat mee. Speler 3 past (en krijgt 3 punten).

      Speler 1 moet nu aangeven of hij de 3 plus de 2 daarna getoepte punten wil meegaan en is dus grijs. Hij mag niet meer zelf toepen omdat hij met die 5 punten al op 15 staat. Zijn scherm ziet er dan als volgt uit:



      Home
      Toep
      Mee
      Pas